Melyik az én sportom?

Van célkitűzésed, de nem tudod pontosan, hogy melyik a neked való sport, melyik edzésmódszerrel érheted el legkönnyebben, leggyorsabban, leghatékonyabban céljaidat? Az alábbi táblázattal egy kis útmutatót kívánok nyújtani ahhoz, hogy melyik edzéstípust válaszd - a tapasztalataim szerint - leginkább keresett edzéscélok eléréséhez. A táblázat alatt részletesen is olvashatsz minden edzés típusról.

  zsírégetés alakformálás állóképesség erőfejlesztés szórakozás, kikapcsolódás Streching
Funkcionális tréning, TRX
Zsírégető köredzés
Spinracing
SMR

A fenti táblázat adatai átlagos embert reprezentálnak és saját tapasztalatra épülnek, de természetesen ezen értékek egyénenként változhatnak.

Funkcionális tréning - TRX
TRX_zsírégetés_fogyás

Hatékonyság, látványos eredmények, alakformálás, zsírégetés, mindez megvalósul a funkcionális tréningben. Az edzésmódszer alapját a mindennapok során előforduló mozgásminták nyomán kialakított gyakorlatok képezik. Lényege, hogy az egész testet egy egészként kezeli, azaz nem elkülönülten edzi az izmokat, hanem összetettebb gyakorlatokkal egyszerre több izomcsoportot dolgoztat. Ez az edzésmódszer többféleképpen alkalmazható; saját testsúllyal, eszköz nélkül, illetve eszközökkel.

A TRX egy, az amerikai hadseregben kifejlesztett sportszer, a funkcionális tréning alap eszköze. Mindenkinek ajánlom, aki hatékony zsírégető, alakformáló eszközt keres, bármilyen edzettségi szintten is van éppen. Mivel ez egy felfüggesztéses edzésmódszer, ahol a a saját súlyunkat használjuk ellenállásként, a terhelés mértéke könnyen változtatható, az intenzitást pedig egyszerűen a terhelhetőséghez lehet igazítani. Segítségével minden testrészünket alaposan átmozgathatjuk. Kiváló erősítő, nyújtó eszköz, alkalmas az állóképesség, erő, hajlékonyság, mozgékonyság fejlesztésére is. Mivel az izmokat nem izoláltan fejleszti, hanem egyidejűleg sok izmot edz, gyors és látható eredményeket hoz. Alkalmazásával stabilizálódnak a törzsizmok (hát- és hasizmok), melyek vázszerkezetünk (gerinc) tartásában elengedhetetlen szerepet töltenek be. Így a TRX nemcsak a zsírégetésben, fogyásban meghatározó eszköz, hiszen alkalmazásával látványosan és rövid idő alatt csökkennek a zsírraktárak, hanem egy preventív sporteszköz is, mely gerincünk védelmében, egészségünk megtartásában is komoly szerepet játszik.

Ugrás az órarendhez
Zsírégető köredzés
zsírégető edzés_kardio edzés_fogyás

A köredzés rendkívül változatos formája a hatékony, látványos, egyszerre zsírégető és alakformáló edzésnek. Az edzést mindig a vendégek céljainak megfelelő, s számukra leghatékonyabban működő eszközök bevonásával végzem. A hagyományos, régről ismert sportszereken túl– kézi súlyzó, saját testsúly, gumikötél, gumiszalag, lábsúly, step pad - olyan új eszközöket is alkalmazok – TRX, Fittball, Kettlebell, stb. – melyek a modern kor elvárásaira lettek kifejlesztve, egyidejűleg és komplexen edzik az egész testet, miközben védik az ízületeket, segítik a mozgást. Minden óra más, a lehetőségek tárháza szinte kimeríthetetlen, így egyszerre motiváló és színes az edzés. Az óra során egy 6-8 állomásból álló körön haladunk végig. Minden állomáson más és más feladatot teljesítünk. A feladatok úgy vannak összeállítva, hogy minden izomcsoportot cél specifikusan megmozgassunk, edzünk. A kör végeztével 1-3 percnyi pihenőidő következik, majd újabb kört teljesítünk. Egy edzés alkalmával általában – ez természetesen a csoport összetételétől függ – háromszori ismétléssel dolgozunk.

A zsírégető köredzés bármilyen edzettségi szinten végezhető, a terhelés egyszerűen a vendég adottságaihoz, terhelhetőségéhez igazítható. Ajánlom mindenkinek, aki a változatosságot kedveli, és hatékony alakformáló és zsírégető edzést keres.

Komolyan megdolgoztat és nagyon eredményes!

Ugrás az órarendhez
Spinracing
spinracig_fogyás_spinning

A Spinracing állóképesség növelő, csoportos, zenés, sportedzői irányítással végzett teremkerékpáros tréning (indoor cycling).

Az egész testet megdolgoztató edzésmódszer (total body training): formálja a farizmokat, szálkásítja, erősíti a lábizmokat és a hasizmot; a felsőtest bevonásával, a karhajlításokkal pedig tónusba hozza a váll-, és a kar izmait is. A kerékfékek állításával az ellenállás ereje változtatható, így a kerékpáron hegy-, emelkedő-, sík - és lejtőmenetek is utánozhatók, valamint az intenzitás és az edzés erőssége is variálható. Az edzés azon túl, hogy kemény állóképességi, rendkívül hatásos zsírégető tréning is. Mivel a terhelést az egyén fittségi állapotához állíthatjuk, így mindenki a saját edzettségének megfelelő szinten dolgozhat.

Van, akinek a zsírégetés a célja, van, akinek a szálkásítás, esetleg erősítés, mindez megvalósítható az edzés keretein belül.

Jó hangulat, totális feszültség levezetés, kellemes elfáradás jellemzi.

Ugrás az órarendhez
SMR henger - Foam rolling GRID
smr

Kiváló, többfunkciós sporteszköz, mely az élsportban régóta ismert és alkalmazott, azonban a mindennapok sportjában, így a fitnesztermek órakínálatában újdonság.

A GRID-del végzett gyakorlatok egyik fő erénye a törzsstabilizáló mély izmok erősítése, ezáltal a testtartás javítása, de emellett erőteljesen formálja a far- és combizmokat is. Hatásosan csökkenti a mozgásszervi panaszokat, segít a megrövidült, feszes izmok eredeti hosszának visszaállításában, ízületi- és izomfájdalmak csökkentésében.

A főként a nők számára lényeges kötőszöveti flexió hatékony segítője, azaz a cellulitisz kezelésében is segítségünkre van. Az SMR henger óra kétharmada erősítő jellegű, kifejezetten koncentrált izommunkát igénylő, de bárki által elvégezhető gyakorlatokból áll, az óra utolsó része egy igen hatékony és egyben kellemes izom és kötőszöveti masszázs.

Ajánlom mindazoknak, akiknek fontos az egészségük, ruganyosságuk megőrzése, akik szeretik a letisztult, csendesebb hangulatú, talaj közeli mozgásformákat.

Ugrás az órarendhez